Telenor Pensjonskasse utkontrakterer fripoliseadministrasjon fra 1. september 2025
Telenor Pensjonskasse utkontrakterer fripoliseadministrasjon fra 1. september 2025
Telenor Pensjonskasse har besluttet å utkontraktere saksbehandling av fripoliser til Storebrand Pensjonstjenester fra 1. september 2025. Pensjonskassen vil fortsette å ivareta medlemsservice og besvare henvendelser både per telefon og e-post.
Du kan enten ha fripolise dersom du:
- tidligere har jobbet i Telenor, ble ansatt før 1.1.2006 og hadde jobbet lenge nok til at det ble utstedt fripolise, eller
- som følge av endring i pensjonsplanen (f.eks. fripolise med ektefellepensjon eller uførepensjon).
Endringene vil ikke ha noen praktisk betydning for medlemmer med fripoliser. Søknad om uttak fra fripolisen skal fortsatt gjøres via Medlemsportalen.
Saksbehandling for de som er ansatt i konsernet og medlemmer i Telenor Pensjonskasse, vil fortsatt utføres av pensjonskassen.